Thursday, June 7, 2012

JANGAN KAU LAKUKAN INI WAHAI PENGANTIN PEREMPUAN!

mesti kite lega bile majlis yg kite idam-idamkan da selesai betul x??
mseti mase tu jgk la pengantin kene buli cuci periuk belanga yang hitam legam tu pas kenduri..dorg memang sengaje je tinggalkan tu sebagai hadiah teristimewa untuk pengantin kan? huhuhu..
mase tu la telinga kena letak penapis sebab nk kena tahan dengan usikan dari sume orang terutama kaum kerabat & orang kampung! phewwwwwww...kalo pegantin lelaki kena la control macho! yang perempuan pulak tunjuk la sikit sifat kerajinan walaupun korang sebenarnye malas! hikhikhik! {macam ana je tu! toinnggggg!} 
bile da penat-penat tu, mesti kebulur kan! mase nk nikah xsempat nak makan sebab nervous sgt. bile makan beradab xkan nak melantak puas-puas pulak..nampak sangat ketidaksopanan pengantin itu! hihi..pastu posing2 maut ulak.pastu ena cuci periuk pulak! haiyooooo...boley kurus dlm 1 hari! hihihi... 
tapi sume b2b kne beringat-inagt..nanti pas kawin jgn makan sewenang-wenangnye..ni bukan pasal diet! tapi demi masa depan..diulangi  DEMI MASA DEPAN!
tadi ana ade bw [blogwalking]..pastu terjumpe satu info yg sangat berguna kpd sume b2b. 

KALO NAK ANAK, PENGANTIN PEREMUAN KENA JAGA MAKAN DAN MINUM.
ELAKKAN DARI MAKAN ATAU MINUM


1. Susu
2. Cuka
3. Coriander (Ketumbar)
4. Apple Masam

Saidina Ali r.a bertanya :
“Wahai Rasulullah, mengapakah 4 jenis makanan ini dilarang?” Baginda menjawab : “Kerana rahim perempuan itu kering dan sejuk, dengan sebab dari empat perkara (makanan) ini untuk menghalang dari dapat anak. Sesungguhnya tikar di penjuru rumah adalah lebih baik daripada perempuan yang tidak dapat anak.”
Saidina Ali r.a  bertanya :
“Wahai rasulullah, mengapakah cuka itu di larang? (semasa haid dan semasa minggu pertama perkahwinan).” Baginda menjawab : “Apabila ia minum cuka semasa haid, sesungguhnya haidnya itu tidak akan bersih selama-lamanya secara sempurna . Ketumbar (Coriander) mengganggu haid di dalam perut dan menyukarkan kepada kelahiran . Epal masam memotong haid sebelum masanya.

SO TO ALL B2B OUT THERE, BE CAREFUL!!


4 comments:

  1. Pernah baca pasal hal ni. Thank you sebab ib=ngatkan balik. mana yang tak baik, kita cuba elakkan

    ReplyDelete
  2. tq ana.. aizu pnh bc pasal ni.. tp x sempat2 nk tepek kat blog.. mohon sahre yer :)

    ReplyDelete

Tempat perantin comey berborak kat sini taw!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...